Optisport verlaagt suikerverbruik bij jongste bezoeker

Voorbeeld

Cool Bear® limonade is een succes

Cool Bear® 0% Suiker toegevoegd Vruchten Limonade is voor Optisport een stap in de goede richting voor het aanbieden van verantwoorde producten in de horecagelegenheden. In 2018 heeft Optisport door middel van het verkopen van deze ongesuikerde vruchtenlimonade het suikerverbruik al met 5000 kg weten te reduceren.

Sinds begin 2018 is Optisport een samenwerking aangegaan met het merk Cool Bear®. De vruchtenlimonade van Cool Bear® wordt gemaakt met de beste ingrediënten uit de natuur. Er zijn geen suikers, aspartaam of andere kunstmatige zoetstoffen aan toegevoegd. Ideaal voor de jonge bezoekers van de Optisport locaties als Krazy Kangaroo, Avontura en de zwembaden.

De overstap naar Cool Bear en daarmee de verkoop van ongesuikerde limonades heeft een positieve invloed gehad. Het suikerverbruik daalt aanzienlijk binnen de horecagelegenheden van de locaties. ‘De samenwerking met Cool Bear® is voor Optisport een van de stappen die het maakt in de richting van het aanbieden van verantwoorde producten op de locaties.’ aldus Remko Serkel, product manager horeca bij Optisport. Ook Cool Bear® reageert enthousiast op de samenwerking.
“De drijfveer achter het ontstaan en de passie van Cool Bear® is kinderen te zien opgroeien in een gezondere wereld. Wij delen deze wens samen met Optisport en zijn er wel trots op.” laat Ana Santiago, Oprichter van Cool Bear® in een reactie weten.

Het aanbieden van verantwoorde producten is voor Optisport op dit moment een van de belangrijkste speerpunten voor nu en de nabije toekomst. Naast de samenwerking met Cool Bear® is Optisport ook een samenwerking aangegaan met Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG) om samen met hen stappen te blijven maken in het aanbieden van verantwoorde producten.

Optisport is trots op wat zij de afgelopen periode al bereikt hebben door de samenwerking met Cool Bear®. In de nabije toekomst blijven de nodige stappen gezet worden om in zijn geheel over te gaan tot het aanbieden van meer verantwoorde producten in alle horecagelegenheden.