Hoe tevreden is de Optisport gast?

Voorbeeld

In juli 2017 heeft Optisport haar jaarlijkse gastbelevingsonderzoek uitgevoerd onder de gasten van Optisport. Maar liefst 4400 respondenten hebben  vragen beantwoord over hun ervaring met Optisport, Optisport Health Club (fitness) of Avontura (indoorspeeltuin). Zo heeft 71% van de respondenten aangegeven dat er aan hun verwachting wordt voldaan of dat deze verwachting zelfs wordt overtroffen.

`Het is positief om van ruim 2/3 van de gasten bevestigd te krijgen dat, het bezoek aan onze accommodatie, voldoet aan hun verwachting of deze zelfs overtreft. Daarnaast biedt het onderzoek voldoende aanknopingspunten om te blijven werken aan mogelijke verbeterpunten”, aldus Roger van Meer (Commercieel Directeur, optisport).

Onderwerpen die door onze gasten als zeer positief worden ervaren hebben vooral te maken met de deskundigheid en vriendelijkheid van onze medewerkers. Verbeterpunten liggen voornamelijk op het gebied van duidelijke informatieverstrekking. Om onze gasten beter te kunnen bedienen hebben we op onze locaties een display geplaatst met informatieve flyers, aanpassingen gedaan aan onze website en het leerlingvolgsysteem uitgerold.

Als gemiddeld rapportcijfer krijgt ieder label een ruime voldoende tot een zeer goed: Optisport (7,0), Optisport Health Club (7,4) en Avontura (8,5).  We zijn ontzettend blij dat onze gasten ons goed beoordelen. Uit het onderzoek komt naar voren dat vooral de vriendelijkheid van onze medewerkers hoog wordt gewaardeerd. Een fantastisch compliment naar al onze collega’s. Ook in 2018 streven we ernaar deze positieve waardering vast te houden en verder te verbeteren.