BLOG - Trampolinespringen: dit zijn de spieren die je traint

Voorbeeld

Trampolinespringen: dit zijn de spieren die je traint!

Kinderen en volwassenen: ze vinden trampolinespringen ontzettend leuk om te doen. Logisch, want het is ook heel erg tof om te doen. Maar naast dat het heel erg leuk is, train je ook heel veel spieren tijdens het jumpen. In deze blog leggen we je meer uit over welke spieren je gebruikt en hoe je dit optimaal kunt inzetten tijdens een lekker dagje springen bij Krazy Kangaroo in Zwolle.

Springen bestaat natuurlijk vooral uit op en neer springen op de trampoline. Je kunt vooruitspringen, achteruit of verschillende ingewikkelde moves proberen. Maar als het goed is, kom je altijd weer terecht op je voeten. En een enkele keer op je billen. Doordat je afzet en neerkomt met op voeten train je heel wat belangrijke spiergroepen: namelijk je benen en je buik. In je benen zitten verschillende spieren, zoals je kuiten, je hamstrings, je dijbenen en je bovenbenen. Maar ook je bilspieren horen bij deze groep. Je komt namelijk op deze manier terecht op je benen waardoor je doorzakt in je bilgebied. En doordat je balans moet houden, zet je je buikspieren flink aan het werk. Een complete work-out.

Effectief spiergroepen trainen

Wanneer train je nu het meest effectief op een trampoline? Zeker als je misschien wat gezonder en fitter wilt worden, hoef je écht niet als een gek op en neer te springen op de trampoline. Je kunt namelijk ook heel effectief trainen door lage sprongen te maken. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat als je sprongen van 10 tot 20 centimeter maakt, je jouw spieren het meest traint. Je kunt het namelijk veel langer volhouden. Hierdoor werk je aan je spieren, maar ook aan je conditie.

Denk je misschien direct aan blessures als je dit hoort? Dat hoeft niet! Springen op een trampoline verkleint juist de kans op blessures doordat de trampoline met je mee veert. Hierdoor is de aanslag op bijvoorbeeld je knieën minimaal.

Krazy Fit in Zwolle

Wist je dat je bij Krazy Kangaroo mee kunt doen aan Krazy Fit! Dan kun je dus optimaal trainen, zonder erbij na te denken wat je precies allemaal moet of kunt doen. Het enige wat jij moet doen, is losgaan op onze trampolines zodat je na afloopt heerlijk kunt genieten van al die spiergroepen!