BLOG - 3 thuisoefeningen nu we even niet kunnen trampolinespringen bij Krazy Kangaroo!

Voorbeeld

3 thuisoefeningen nu we even niet kunnen trampolinespringen bij Krazy Kangaroo

Stilzitten? Nee, bij Krazy Kangaroo vinden we fit en gezond zijn natuurlijk heel belangrijk. En zeker in deze onzekere en rumoerige tijden tijdens het corona-virus. Je kunt nu tijdelijk niet sporten en bewegen bij ons in de trampolinehal. Daarom geven we jou een paar leuke oefeningen voor thuis om tóch gezond te blijven, ook als je even niet kunt trampolinespringen. Gewoon voor bij jou in de woonkamer!

1. Jumping jacks
Een jumping jack is, net zoals trampolinespringen, een ontzettend goede cardio-oefening. Je spant namelijk heel veel spieren aan. Hoe je een goede jumping jack doet? Je gaat met je benen bij elkaar staan en houd je buikspieren aangespannen. Je armen hangen langs je lichaam. Nu spring je met je benen tegelijk uit elkaar, zodat ze wijd komen te staan. Tegelijkertijd doe je je armen omhoog, zodat je op een X lijkt. Dit blijf je herhalen. Je kunt bijvoorbeeld 5 keer 10 jumping jacks doen. Of probeer er 100 te doen. Pittig!

2. Burpees
Burpees zijn oefeningen waarmee je heel je lichaam traint. Een zware maar doeltreffende oefening. Zo doe je hem goed. Start eerst in een squat houding. Nu zet je beide handen op de vloer naar je voeten. Spring met allebei je benen naar achter zodat je in een plank positie komt. Doe een push up. Nu spring je met beide benen weer terug en maak je een sprong omhoog. Doe hierbij je armen omhoog. Het is belangrijk dat je voeten even van de grond komen. Oef, dat is zwaar hè. Probeer er maar eens tien te doen. Je kunt ze altijd opdelen natuurlijk. Bijvoorbeeld 5 om 5.

3. Schaatssprong
Een schaatssprong is ontzettend goed voor je bovenbenen. En die bovenbenen, díe gebruik je wel bij het trampolinespringen! Des te belangrijker dat we deze goed blijven trainen. Het is daarnaast ook nog eens een goede stabiliteitsoefening. Voor een schaatssprong zet je je benen op heupbreedte en zak je in de schaatshouding. Houd hierbij je handen op je rug, of eventueel voor je als je meer balans nodig hebt. Nu til je één been op en behoud je je balans. Je springt nu van je ene been naar je andere been. Houd je benen aangespannen en blijf laag hangen. Net alsof je over het ijs zoeft!

Ga je aan de slag met deze trampoline-workout?
Stuur je ons een foto op Facebook of Instagram van jouw sportmomentje. Dat zouden we leuk vinden. En hopelijk zien we elkaar snel in goede gezondheid bij Krazy Kangaroo in Zwolle!