Veel gestelde vragen in verband met COVID-19!

Voorbeeld

Veel gestelde vragen in verband met COVID-19

Waar kan ik de te reserveren tijden terugvinden?

Alle reguliere openingstijden van onze accommodatie zijn terug te vinden op onze website. Link: https://optisport.nl/locaties/dordrecht/openingstijden

Is het reserveren voor deelname aan een activiteit verplicht?

Reserveren is verplicht voor alle activiteiten (recreatieve activiteiten). Onze receptie is te bereiken op maandag t/m vrijdag van 07:00 en 14:00 uur via 078 711 600 of online via de website voor het Frozen Friday en het recreatief schaatsen.

Waarom lukt telefonisch reserveren niet en waarom sta ik zo lang in de wacht?

Op dit moment moet er voor alle sportactiviteiten telefonisch gereserveerd worden. Dit betekent dat het erg druk is en wij iedereen proberen zo snel (en kwalitatief) mogelijk van dienst te zijn. Wij zijn achter de schermen bezig met een online reserveringsmodule.

Mag ik voor- of na het sporten binnen wachten in de Optisport Sportboulevard?

Helaas is dit niet mogelijk. Optisport Sportboulevard Dordrecht is een doorstroomlocatie. Wij verzoeken je om na het afzetten van je kind of na het eigen gebruik van onze faciliteiten direct de accommodatie te verlaten.

Mag ik mee naar binnen of wachten op mijn kind(eren) terwijl die zijn sport beoefend?

Helaas is dit niet toegestaan. Wij verzoeken je in samenwerking met onze sportverenigingen direct het gebouw te verlaten na het afzetten van jouw kind(eren). Let op: echter is er één uitzondering met betrekking tot de zwemlessen. Daar mag 1 ouder per kind mee naar binnen.

Mag ik gebruik maken van de toiletten en kleedkamers binnen de Optisport Sportboulevard?

Ja, dit mag. Toiletbezoeken dienen wel tot een minimum beperkt te worden. Daarom gelieve wel vooraf alvast thuis naar het toilet te gaan. De toiletten worden minimaal 1 keer per dag schoongemaakt (volgens de bestaande hygiënerichtlijnen vanuit de zwembadbranche). De kleedkamers, douches, tribunes zijn tot nader order gesloten voor sporters en bezoekers.

Mag ik deelnemen aan 2 activiteiten na elkaar?

Nee, helaas is dit tijdens de corona periode niet toegestaan. We willen na afloop van een activiteit zo min mogelijk bezoekers laten verplaatsen naar een ander bad. Dit om de drukte op een kleine oppervlakte te voorkomen. Je krijgt bij aanschaf van een ticket een polsbandje mee bij de receptie.

Kan ik iets te eten of drinken kopen in de Optisport Sportboulevard?

Ja, dit is mogelijk. Wij hebben de beschikking over een prachtige Coffee Kitchen waar je kunt kiezen tussen verschillende soorten koffie en thee. Daarnaast kun je gebruik maken van de snoep- en drinkautomaten in de centrale hal. Optisport werkt sinds kort samen met ScanFie om haar bezoekers toch te voorzien van een hapje en drankje om mee te nemen. Meer informatie? Kijk op onze website: https://optisport.nl/locaties/dordrecht/nieuws/update-corona-maatregele…

Moet ik binnen de Optisport Sportboulevard verplicht een mondkapje dragen?

Optisport Sportboulevard Dordrecht adviseert haar bezoekers dringend om vanaf 13 jaar een mondkapje te dragen bij het betreden van de sportaccommodatie. Op dit moment is het een landelijk advies. Tijdens het sporten mag het mondkapje af.

Kan ik een mondkapje kopen bij de receptie van de Optisport Sportboulevard?

Ja, wij hebben papieren mondkapjes te koop voor € 0,80 bij de receptie. Er zijn ook stoffen mondkapjes te koop van het ijshockeymerk Bauer. Deze mondkapjes kosten € 10,95 per stuk.

Mag ik als volwassenen ijshockeyen tijdens het recreatief schaatsen? 

Nee, helaas is het ijshockeyen tijdens het recreatief schaatsen tot nader order voor jongeren tot 18 jaar. Contactsporten voor volwassenen zijn op dit moment verboden! 

Geldt de Vroege Vogel Korting ook tijdens de corona periode?

In onze reserveringsmodule is het niet mogelijk om de Vroege Vogel Korting aan te bieden. Het reserveren voor het vrijzwemmen en het recreatief schaatsen is op dit moment alleen online mogelijk. Daarom is besloten dat deze korting tijdelijk niet geldig is.